تاریخ : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 24 September , 2024
7

کمک به مردم زلزله زده هرمزگانی، شیوه جدید کلاهبرداران مجازی

  • کد خبر : 9578
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲
کمک به مردم زلزله زده هرمزگانی، شیوه جدید کلاهبرداران مجازی
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از همشهریان نوع دوست درخواست کرد برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاهبرداران، کمک‌های خود را فقط در اختیار دستگاه‌های متولی و یا سمن‌ها و سازمانهای مردم نهاد معتبر قرار دهند. 

به گزارش لنگه نیوز، سرهنگ «احسان بهمنی» درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: حادثه زلزله بامداد شنبه ۱۱ تیرماه سبب شد تا مردم مناطق غربی استان هرمزگان در شهرستان‌های بندر لنگه و بندرعباس دچار خسارت‌های فراوان شوند.

وی افزود: افرادی که قصد کمک به آسیب دیدگان را دارند ضرورت دارد قبل از هر گونه اقدام، تحقیقات لازم در خصوص کمک‌رسانی به نیازمندان را انجام دهند.

رئیس پلیس فتا هرمزگان ابراز داشت: مجرمان سایبری با انتشار تصاویری از خانه‌های تخریب شده و افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار و… در شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران را تحریک کنند تا بتوانند برنامه‌های مجرمانه خود را پیش ببرند و حتی در این خصوص شاهد بارگذاری سایت‌های جعلی هستیم که ادعا دارند فعالیت خیرخواهانه هستند و در راستای رفع مشکلات زلزله زدگان فعالیت دارند در حالیکه این امر صحت ندارد.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: این افراد سودجو و کلاهبردار از حس نوعدوستی که در ذات زیبای ما ایرانیان نهادینه شده با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه‌های خیریه و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

وی اضافه کرد: هموطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود به زلزله زدگان، فقط از طریق مراجع ذیصلاح که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحه‌ها خودداری کنند.

سرهنگ بهمنی افزود: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به زلزله زدگان، حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان یادآور شد: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین کمک به زلزله زدگان، موضوع را سریعا به پلیس فتا این استان به نشانی اینترنتی www. cyberpolice. ir اطلاع دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=9578

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.