تاریخ : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 23 September , 2024
14

اختلال در سفرهای دریایی غرب هرمزگان از روز سه شنبه ۲ آذرماه تا روز پنج شنبه ۴ آذر ماه

  • کد خبر : 7211
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
اختلال در سفرهای دریایی غرب هرمزگان از روز سه شنبه ۲ آذرماه تا روز پنج شنبه ۴ آذر ماه
معاون عملیات دریایی و بندری بنادر غرب هرمزگان از اختلال در سفرهای دریایی غرب استان هرمزگان از روز سه شنبه دوم آذرماه تا روز پنجشنبه چهارم آذر ماه خبر داد.

به گزارش لنگه نیوز به نقل از صبح ساحل، خداداد پلاشی ضمن اعلام این خبر گفت:با ورود سامانه بارشی در شمال خلیج فارس همراه با وزش تند باد شمال غربی، باعث متلاطم شدن دریا و موج های بلند در سواحل شهرستان پارسیان و جزایر لاوان، شیدور، هندورابی و کیش خواهد شد که مداومت این سامانه بمدت سه روز خواهد بود که در روزهای پایانی زبانه های این تند باد به طرف جزایر تنب بزرگ و کوچک، سیری و ابوموسی نیز کشیده خواهد شد.

پلاشی تصریح کرد: کماکان از دریانوردان شناورهای صیادی و تفریحی تقاضا می شود قبل از خروج از بهبود وضعیت جوی اطمینان حاصل کنند و‌ همچنین آخرین وضعیت جوی و مسیرهای دریایی را از برج کنترل اداره بنادر ، حفاظت ایمنی و یا سامانه ۱۵۵۰ استعلام نمایند.

وی افزود: از کلیه شناورداران مستقر در بنادر و موج شکن ها نیز تقاضا داریم تا نسبت به گماردن نگهبان و حداقل خدمه ایمن اقدام نمایند و تا اطلاع ثانوی خروج شناورهای سنتی و متوسط بسمت استان های بوشهر، خوزستان و بنادر قطر و بحرین تعلیق خواهد شد.

پلاشی اضافه کرد: شناورهای صیادی و تفریحی در صورت دریاروی نسبت به رعایت نکاتی همچون عبور از نزدیکی جزایر و خطوط ساحلی، آماده به کاری کلیه تجهیزات رادیویی و مخابراتی، اطمینان از سالم بودن و در دسترس بودن تجهیزات نجات، لنگر نمودن در غرب جزایر و اخذ شرایط جوی از ایستگاه های ساحلی توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است، سامانه ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بنادر غرب هرمزگان و کانال اضطرار دریایی ۱۶ vhf به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش حوادث دریایی می باشد

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=7211

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.