تاریخ : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 22 September , 2024
18

سرخک واگیرترین بیماری در کودکان/ آخرین فرصت تزریق واکسن سرخک کودکان ۹ ماهه تا ۷ ساله

  • کد خبر : 7182
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
سرخک واگیرترین بیماری در کودکان/ آخرین فرصت تزریق واکسن سرخک کودکان ۹ ماهه تا ۷ ساله
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرلنگه گفت: سرخک با شیوع در کشورهای همسایه و همینطور در استان هرمزگان و چند شهر دیگر، بسیاری از کودکان زیر 5 سال را مبتلا کرده است.

به گزارش لنگه نیوز، دکتر سالمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرلنگه گفت: سرخک، مسری ترین بیماری عفونی است که هر فرد مبتلا به آن همزمان حدود ۲۰ نفر را می تواند آلوده کند. این بیماری با شیوع در کشورهای همسایه و همینطور در استان هرمزگان و چند شهر دیگر، بسیاری از کودکان زیر ۵ سال را مبتلا کرده است.

وی افزود: بر اساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت، سرخک سالانه بیش از صد هزار کودک را به کام مرگ می فرستد که بیشتر آنها زیر ۵ سال سن دارند.

دکتر سالمی ادامه داد: ضعف در سیستم بهداشت کشورهای افغانستان و پاکستان و واکسینه نشدن بسیاری از کودکان و به دنبال آن، تردد و مسافرت آنها به کشور ایران و بخصوص استان های جنوبی کشور، سلامتی کودکان ایرانی را در معرض خطر جدی قرار می دهد و این در حالی است که از ابتدای سال جاری بیش از ۸۵ کودک مبتلا به سرخک در کشور شناسایی شده است.

مدیر شبکه بهداصت و درمان بندرلنگه خاطر نشان کرد: بی توجهی والدین نسبت به واکسیناسیون فرزندان، سلامتی آنها به مخاطره می اندازد.

دبیر ستاد کرونا شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۸ هزار کودک در شهرستان واکسن سرخک را دریافت کرده اند تاکید کرد: از خانواده های محترم تقاضا می شود حداکثر طی دو روزآینده با مراجعه به پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت در سطح شهرستان، فرزندان خود را در مقابل بیماری سرخک واکسینه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=7182

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.