به گزارش لنگه نیوز ، خیرالله خادمی شامگاه چهارشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان به خبرنگاران اظهار داشت: بزرگراه بندرلنگه به پارسیان بخشی از بزرگ راه نوار ساحلی جنوب کشور است و بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی با بیان اینکه کریدور بزرگراهی مذکور همه نوار ساحلی جنوب کشور را در بر می گیرد، افزود: این کریدور با توجه قرار داشتن منابع عظیم نفت و گاز در جنوب کشور و همچنین دسترسی به آب های آزاد از طریق خلیج فارس و دریای عمان، دارای اهمیت بسزایی است.
خادمی بیان داشت: ۸۳۸ کیلومتر از این کریدور یک هزار و ۷۰۰ کیلومتری، در هرمزگان قرار دارد که ۴۸۷ کیلومتر آن در غرب این استان واقع شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هم اکنون از ۸۳۸ کیلومتری که در هرمزگان قرار دارد، ۱۲۲ کیلومتر در دست اجرا و ۳۰۰ کیلومتر آن نیز به بهرهبرداری رسیده است.
خادمی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهررسازی تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در سالجاری است و در این راستا تمام تلاش خود را انجام می دهیم.
به گزارش ایرنا، یکی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است که به عنوان کریدور شماره یک حمل و نقل کشور مطرح و نقش مهمی در توسعه سواحل جنوب کشور دارد.
طول این کریدور بزرگراهی یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر است که استانهای بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان از آن بهره مند می شوند.
عملیات اجرایی احداث قطعه دوم از باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان و جاده و پل آبنمای ورودی شهر بندر چارک با حضور همتی استاندار هرمزگان و خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شامگاه چهارشنبه هفتم آذرماه آغاز شد.
پروژه قطعه دوم از باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان به طول ۲۸ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۶۱۴ میلیارد ریال احداث می شود.
این قطعه از روستای دیوان در شهرستان بندرلنگه آغاز و به روستای باوندان ختم میشود.
با بهره برداری از کل ۵۶ کیلومتر این محور علاوه بر تکمیل بزرگراه بندرعباس- عسلویه، بندر چارک و جزیره کیش نیز به کریدور نوار ساحلی جنوب متصل خواهد شد.
انتهای پیام /