به گزارش لنگه نیوز، در این نشست مهندس جباری با بررسی نقشههای هوایی و تپوگرافی محور لار-بستک و بستک-بندرلنگه در خصوص احداث مسیر دشت نیمه لار -فتویه و کاهش حدود ۶۰ کیلومتری محور بستک-لار (از طریق احداث تونل درکوه پردی) و همچنین احیای محور قدیم بستک-خلوص (مستقیم از شهر بستک به خلوص به طول ۵ کیلومتر) و کاهش ۲۰ کیلومتری محور بستک-جناح -بندرلنگه توضیحاتی ارائه داد.
احمد جباری در این جلسه افزود: اجرای این طرح میتواند دسترسی مردم سواحلنشین غرب هرمزگان به مرکز کشور و دسترسی مردم شهرستانهای شیراز، جهرم، خفر، جویم، لارستان، اوز، گراش، خنج را به بستک وسواحل بندرچارک، پارسیان، سواحل گردشگری مقام و بندرلنگه را یک ساعت نزدیکتر کند و علی رغم کاهش حوادث جادهای، کاهش قابل توجه مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.
دبیر کمسیون عمران مجلس افزود: در پایان این جلسه مقرر شد وزارت راه و شهرسازی مراتب مطالعات امکانسنجی اجرای این طرح را حداکثر ظرف سه ماه آینده و تا پایان سال انجام دهد و گزارشات و مطالعات انجام شده را به کمیسیون عمران ارائه نماید.
احمد جباری در پایان ابراز امیدواری کرد: وزارت راه و شهرسازی نسبت به شروع این طرح ذیل اجرای بزرگراه لار-بندرلنگه حسب جداول پیوستی بودجه کل کشور بعد از مطالعه دقیق و برآورد منابع مورد نیاز اقدامات لازم را در آینده انجام دهد.
انتهای پیام/