تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
8
شهردار بندر لنگه خبر داد:

طراحی و راه اندازی سایت شهر ملی گلابتون دوزی

  • کد خبر : 13082
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
طراحی و راه اندازی سایت شهر ملی گلابتون دوزی
شهردار بندر لنگه گفت : با توجه به اینکه شهرستان بندرلنگه به عنوان شهر ملی گلابتون دوزی از سوی معاونت صنایع دستی کشور ثبت شده ، سایت شهر ملی گلابتون دوزی طراحی شده که همزمان با هفته دولت راه اندازی خواهد شد .

به گزارش لنگه نیوز، ابراهیم فرهمند نیا بیان داشت : انتخاب و معرفی بندرلنگه به عنوان شهر ملی گلابتون دوزی گام مثبتی برای معرفی جایگاه صنایع دستی و فرهنگ و هنر این منطقه و دیده شدن این هنر دستی در بازارهای داخلی و جهانی شده و از طرفی نیز انگیزه ای برای فعالیت بیشتر صنعتگران بومی بندرلنگه ایجاد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به سایر پروژه های قابل بهره برداری در هفته دولت در شهرستان بندرلنگه افزود : یکی از مواردی که باعث زیبایی بصری شهر و همچنین تسهیل شهروندان و مسافران در آمد و رفت ها است نصب تابلو های نامگذاری معابرمی باشد که در این راستا شهرداری بندرلنگه اقدام به طراحی المان های ورودی شهربا طراحی زیبا همراه با نقشه محله نموده که علاوه بر زیبا سازی معابر، سبب تسهیل در عبور و مرور و شناسایی راحت و بهتر نشانی ها شده است.

شهردار بندرلنگه در ادامه به افتتاح دیوار حفاظتی مسیل آبراه فصلی بلوار معلم اشاره کرد و گفت : بلوار معلم یکی از معابر اصلی و از خیابان‌های مهم شهر بندر لنگه می‌باشد. بنابراین برای جلوگیری از آب گرفتگی این خیابان و معبرهای متصل به آن در زمان بارندگی ،این دیوار حفاظتی به طول ۱۶۰ متراجرا شده است .

فرهمند نیا همچنین از۹۰۰ متر مربع پیاده رو سازی در سطح شهر بندرلنگه خبر داد و افزود : یکی از موضوعات مهم در بهبود سیمای شهری و کیفیت معابر؛ساخت ، بهسازی و مرمت پیاده رو های سطح شهر است که در این راستا در ۹۰۰ متر مربع از معابر شهر لنگه پیاده رو سازی اجرا شده که همزمان با هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و تقدیم شهروندان شریف این شهر می شود.همچنین در همین زمینه نیز بهسازی پیاده رو به میزان ۵۰۰ مترمربع دربلوار امام خمینی صورت گرفته است.

وی از اجرای دیوار نگاری در بلوار معلم به طول ۱۲۰ متر و بلوار امام خمینی به طول ۱۳۰ متر به عنوان یکی دیگر از پروژه های قابل بهره برداری هفته دولت در بندرلنگه نام برد و ابراز کرد : اجرای دیوارنگاری شهری یک هنر جذاب است که نه تنها محیط شهری را زیبا و جذاب تر می‌کند، بلکه می‌تواند ارتباطات فرهنگی و اجتماعی را تقویت کرده و پیام‌های مهمی را به جامعه انتقال دهد.

فرهمندنیا با اشاره به اینکه بندرلنگه شهری گردشگر پذیر است تاکیدکرد : همچنین دیوارنگاری می‌تواند فضایی منحصر به فرد و جذابی برای گردشگران و بازدیدکنندگان ایجاد کند و شهر را به یک مقصد گردشگری پرطرفدار تبدیل نماید.

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=13082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.