تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
5
احمد جباری :

کابینه معرفی شده دکتر پزشکیان در مجموع کابینه مورد قبول با نگاه فراجناحی است

  • کد خبر : 13073
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کابینه معرفی شده دکتر پزشکیان در مجموع کابینه مورد قبول با نگاه فراجناحی است
احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه ، بستک ، پارسیان و‌جزیره کیش در گفتگویی با لنگه نیوز شرایط چند تن از وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس را بررسی کرد.

به گزارش لنگه نیوز ، احمد جباری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت : اسامی کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان برای تشکیل دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که پس از یک هفته جلسات فشرده در کمسیون ها و بررسی افراد ، در مجموع کابینه معرفی شده شعار وفاق ملی دکتر پزشکیان را محقق کرد و از همه طیف های سیاسی در بین افراد کابینه وجود داشت که امیدواریم بتوانند از مجلس رای اعتماد خوبی بگیرند. جباری افزود: برنامه مجلس این است که در کنار دولت و کمک کار دولت باشد و مسیر را برای دولت هموار کند تا انشاالله بر مشکلات مردم فائق آیند.

جای نیروهای متعهد و متخصص اهل سنت در کابینه خالی است

احمد جباری رئیس فراکسیون اهل سنت ضمن اشاره به این موضوع که دکتر پزشکیان آرا بالایی در مناطق سنی نشین داشته است افزود: بنده به عنوان رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس توقع داشتم از نیروهای متعهد و متخصص اهل سنت خارج از هرگونه نگاه قومیتی و مذهبی استفاده می شد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی متخصص و کارآزموده است

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید بگویم که او از میان فرهنگیان انتخاب شده و فردی قوی است و می‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد. جباری اضافه کرد: دکتر کاظمی فردی پرکوشش و کارآزموده است و مطمئنا مشکلات جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را به خوبی می شناسد و برای کم کردن مشکلات این حوزه خواهد کوشید.

وزیر پیشنهادی کشور فردی توانمند و خبره است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت : دکتر مومنی را از سال ۸۸ تا به امروز به عنوان یک دوست دیرین از نزدیک می شناسم و در انتهای دهه ۸۰ وقتی بنده در کمیته حمل و نقل مجلس بودم و ایشان رئیس پلیس راهور بود با وی ارتباط تنگاتنگی داشتم لذا با توجه به تحصیلات و تجربه‌هایی وی در حوزه‌ها و مسئولیت‌های مختلف  ، قطعا فردی توانمند،متخصص و خبره در حوزه وزارت کشور است و می‌تواند دغدغه‌های وزارت کشور را جوابگو بوده و مدیریت خوبی در این وزارتخانه داشته باشد.

وزیر پیشنهادی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مدیری باتجربه و مشرف به مسائل کارگران است

احمد جباری در‌خصوص وزیر پیشنهادی کار اظهار داشت: نظر من راجع به دکتر میدری مثبت است و او را گزینه مناسبی برای این وزارتخانه می‌دانم. جباری خاطرنشان کرد: میدری از نظر اقتصادی فردی پخته و با تجربه است و همچنین به مسائل کار‌و‌کارگری اشرافیت کامل دارد و قطعا می‌تواند امور وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را سامان دهد.

تخصص و اخلاق مداری دو ویژگی برجسته دکتر دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش است

دبیر کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی دکتر دنیامالی به عنوان‌ وزیر پیشنهادی ورزش گفت: بنده سالها با دکتر دنیامالی در کمسیون عمران مجلس همکار بوده ام و از نزدیک با وی ارتباط دارم ، دکتر دنیامالی تجربیات مفید و خوبی در حوزه ورزش دارد و می تواند جایگاه ورزش کشور را ارتقا دهد.

بیش از سه دهه فعالیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در وزارت جهاد بهترین دلیل بر کارشناسی وی در این حوزه است

احمد جباری در ادامه با اشاره به وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی گفت: دکتر نوری قزلجه از همکاران ما در مجلس شورای اسلامی هستند که سالهای زیادی از عمر خود را در حوزه آب و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی گذرانده است. وی همچنین فارغ‌التحصیل در رشته کشاورزی است که اصرار جمعی از نخبگان، متخصصان و تشکل‌های حوزه کشاورزی و همچنین گروهی از نمایندگان برای معرف ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دلیل واضحی بر کارشناسی دکتر نوری قزلجه در این حوزه است.

وزیر پیشنهادی بهداشت دارای سوابق اجرایی مثبت در حوزه نظام سلامت است

مهندس جباری افزود: دکتر ظفرقندی دارای تجربه علمی و پزشکی کشور است و سوابق وی در دوران هشت سال دفاع مقدس قابل تقدیر است.وی اظهار داشت: انتخاب دکتر ظفرقندی از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بجا بوده و می تواند بسیاری از مشکلات و کمبودها را شناسایی کرده و در جهت رفع آن تلاش کند.

خانم دکتر صادق از بدنه وزارت راه و شهرسازی است و توانایی لازم برای موفقیت را دارد

احمد جباری دبیر کمسیون عمران در خصوص وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در ابتدای جلسات در کمسیون ها وضعیت رای دکتر صادق وضعیت مناسبی نبود ولی رفته رفته با ارائه برنامه ها و شنیدن نظرات کارشناسی ، کمسیون عمران به وی رای اعتماد داد.جباری افزود: دکتر صادق از بدنه وزارت راه و شهرسازی است و به‌ویژه در بخش شهرسازی اشرافیت خوبی دارد.وی گفت: خانم دکتر صادق تنها بانوی در بین وزراست و اگر نمایندگان به وزیر پیشنهادی اعتماد کنند، ایشان موفق خواهند بود و جنسیت ایشان در اداره امور وزارتخانه خللی وارد نخواهد کرد.

همتی گزینه مناسبی برای وزارت اقتصاد است ، تجربه و سوابق موفق وی در اقتصاد می تواند راهگشا باشد

مهندس جباری با اشاره به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت اقتصاد گفت : دکتر‌همتی به عنوان یک چهره اقتصادی با تجربه کافی و همچنین تحصیلات مرتبط که قبلاً ریاست بانک مرکزی و تصدی پست های مهم اقتصادی را در کارنامه خود دارد می‌تواند در وزارت اقتصاد تصمیم های سخت و مهم برای نجات اقتصاد کشور بگیرد که برای اقتصاد ما راهگشا باشد.

احمد جباری گفت: تلاش فراکسیون اهل سنت با رایزنی های فشرده برای استفاده از نیروهای اثرگذار ، متعهد و‌متخصص اهل سنت و استان هرمزگان در معاونت های وزارت خانه ها ، سفرا ، مدیران ستادی و مناطق آزاد ادامه دارد که امیدواریم دولت نیز نظر مثبتی بر این امر داشته باشد.

وی در پایان افزود: معرفی چند تن از وزرای دولت سیزدهم به عنوان اعضا کابینه دولت جدید مانند وزارت دادگستری ، اطلاعات و … را نیز به فال نیک میگیریم ‌و باتوجه به عملکرد خوب آنها در دوره قبل به نظر می رسد بتوانند رای اعتماد خوبی از مجلس بگیرند.

انتها

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=13073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.