به گزارش لنگه نیوز، صالحی اضافه کرد: اسکلهها مشکل دارند، عمق آب برای پهلو گرفتن کشتیها کافی نیست و کشتیهای بزرگ نمیتوانند در این بندر پهلو بگیرند. چارهای نیست جز اینکه کشتیها در فاصله دورتر بمانند و بیشتر کالاها با لنچ و بارچ به ساحل انتقال داده شود.
به گفته وی شناورهای خیلی بزرگ نمیتوانند به ساحل بیایند در حالیکه با لایروبی یک قسمت از اسکله یا اتصال یک کانال آبی به ساحل، پهلو گرفتن کشتیهای بزرگ در ساحل امکانپذیر میشود. این پروژه را از طریق سرمایهگذار خارجی میتوان پیش برد اما کسی به فکر توسعه اینجا نیست.
صالحی بیان کرد: گمرک بندر لنگه با وجود جزایر و موقعیت خاصی که دارد در صورت داشتن مدیریت خوب و اصلاح زیربنای پایانههای صادراتی حتی با تداوم تحریمهای نفتی هم میتواند نقش راهبردی و استراتژیک برای جمهوری اسلامی داشته باشد و جای خالی فروش نفت را پر کند اما متأسفانه این موضوع مورد غفلت و بیتوجهی است.
انتهای پیام/