تاریخ : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 22 September , 2024
7

برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در  در شهر بندرلنگه آغاز شد

  • کد خبر : 12479
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در  در شهر بندرلنگه آغاز شد
دکتر مرتضی سالمی رئیس دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان از اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در بندرلنگه خبر داد.

به گزارش لنگه نیوز، دکتر سالمی گفت: در فاز اول این برنامه ۵۹ شهر از جمله بندرلنگه در سطح کشور جهت اجرای این برنامه در نظر گرفته شده است.

در اجرا این برنامه به ازای هر ۱۵۰۰ نفر جمعیت شهری یک نفر مراقب سلامت که از دانش آموختگان مامایی و بهداشت عمومی می‌باشد اختصاص یافته است که تمامی مراقبت‌های اولیه سلامت شامل واکسیناسیون، مراقبت مادر باردار، مراقبت دیابت، فشار خون، تغذیه و مراقبت مردان را بر اساس گروه سنی مربوطه ارائه داده و در صورت نیاز، بیماران  به پزشک، کارشناس تغذیه و کارشناس روان مستقر در مرکز خدمات جامع سلامت ارجاع یافته و در صورت نیاز به خدمات تخصصی توسط پزشک خانواده به متخصصین در کلینیک‌های درمانی ارجاع داده می‌شوند.

سالمی افزود: به منظور تسهیل دسترسی به خدمات سلامت سطح اول در محله‌های حسین آباد شمالی، جنوبی و دارایی پایگاه سلامت حسین آباد جنب حسینیه ثارالله افتتاح و راه اندازی گردیده است و همه روزه به جز ایام تعطیل آماده ارائه خدمات می‌باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=12479

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.