تاریخ : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 22 September , 2024
4

آبگیری ۵۴۷۰۰۰۰ مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه طی بارندگی اخیر

  • کد خبر : 12266
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
آبگیری ۵۴۷۰۰۰۰ مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه طی بارندگی اخیر
رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بندرلنگه از آبگیری بیش از ۵۴۷۰۰۰۰ مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری شهرستان بندرلنگه طی بارندگی‌های اخیر خبرداد.

به گزارش لنگه نیوز، حمید حسین‌پور گفت: طی بارش باران تعداد ۲۷سازه آبخیزداری شهرستان آبگیری حدود ۵۰تا ۱۰۰ درصدی داشته اند.

حمید حسین‌پور با اشاره به بارندگی‌های اخیر افزود: بایستی به نحوی در جهت کاهش خسارت بارندگیهای سیل آسا برنامه‌ریزی نمود تا در جهت افزایش پوشش گیاهی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و در نهایت افزایش تولید کشاورزی و امنیت غذایی اقدام شود.

رئیس اداره منابع طبعی وآبخیزداری بندرلنگه تاکید کرد: مجموعه فعالیت‌های آبخیزداری به منظور اعمال مدیریت حوزه‌های آبخیز علاوه بر اهدافی چون حفاظت از عرصه‌های طبیعی، مهار سیل، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پر شدن سدها و مخازن از رسوبات، مهار روانابها و استحصال آب و پایدارسازی منابع آبی چاهها، چشمه‌ها و قنوات به عنوان مهمترین نیاز کشاورزان، مرتعداران، دامداران و دیگر آبخیز نشینان و بهره برداران حوزه‌های آبخیز مد نظر قرار می‌گیرد.

حسین‌پور ابراز داشت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه طی سالیان گذشته پتانسیل‌های آبخیزداری منطقه را با اهداف فنی و جامع خود هماهنگ کرده و از این پتانسیل جهت دستیابی به اهدافی که همان، کنترل فرسایش و رسوب، حفظ و احیای پوشش گیاهی، تامین آب کشاورزی، توسعه و تولید پایدار کشاورزی و امنیت غذایی و در نهایت عمران و آبادانی منطقه است.

حمید حسین‌پور افزود: استفاده کرده است و بیشترین اقدامات خود را حول محور مذکور برنامه ریزی کرده است به نحوی که بیشترین سازه‌های آبخیزداری در بالادست چاه‌های کشاورزی، قنوات، اراضی کشاورزی، چشمه‌سارها و مناطقی احداث شده است که تاثیر مستقیم در تولید پایدار کشاورزی، ایجاد اشتغال و امنیت غذایی به خصوص تولیدات محصولات خارج از فصل در استان هرمزگان می‌باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=12266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.