تاریخ : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 22 September , 2024
7

آغاز مرحله نخست تخصیص اراضی مورد نیاز احداث بندر جدید لنگه

  • کد خبر : 12052
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
آغاز مرحله نخست تخصیص اراضی مورد نیاز احداث بندر جدید لنگه
«مرتضی سالاری» اظهارکرد: با پیگیری‌ها و دستور استاندار استان و همکاری همه نهادهای مربوطه مرحله نخست تخصیص اراضی مورد نیاز احداث بندر جدید لنگه به مساحت ۲۰۰ هکتار آغاز و با این طرح پروژه مطالعه احداث بندر جدید لنگه سرعت گرفته است.

به گزارش لنگه نیوز، سالاری ادامه داد: با توجه به محصور شدن مجتمع بندری بندرلنگه در درون شهر و نبود امکان توسعه فیزیکی پسکرانه بندر، به منظور ارتقاء جایگاه بندرلنگه در حوزه ترانزیت و صادرات و پاسخگویی به تقاضای حمل دریایی از این بندر، از تیرماه سال جاری مطالعه امکان‌سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه آغاز شده که تا کنون با پیشرف ۶۰ درصدی همراه بوده است.

مدیر بنادر غرب استان افزود: بندرجدید لنگه با عمق آب ۱۲ متر و در پسکرانه‌ای به وسعت ۷۰۰ هکتار قادر به پذیرش کشتی‌های اقیانوس‌پیما با ظرفیت بارگیری ۵۰ هزار تن خواهد بود که نقش اساسی در توسعه دریامحور و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان بندرلنگه و غرب استان هرمزگان دارد.

سالاری خاطرنشان کرد: با انجام کامل این طرح، فرصتی برای بهره‌وری اقتصادی سواحل، ایجاد اشتغال پایدار در غرب هرمزگان، افزایش تقاضای حمل و دریایی از بندرلنگه و همچنین افزایش زمینه رقابت‌پذیری بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=12052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.