تاریخ : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 23 September , 2024
11
احمد جباری:

تعامل دولت و مجلس باعث ایجاد دانشکده‌ی علوم پزشکی در غرب هرمزگان شد / محرومیت‌زدایی در حوزه بهداشت و درمان از مهمترین برنامه‌های چهار سال گذشته در غرب هرمزگان بود

  • کد خبر : 11757
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
تعامل دولت و مجلس باعث ایجاد دانشکده‌ی علوم پزشکی در غرب هرمزگان شد / محرومیت‌زدایی در حوزه بهداشت و درمان از مهمترین برنامه‌های چهار سال گذشته در غرب هرمزگان بود
نماینده غرب هرمزگان گفت: ایجاد دانشکده‌ی غرب هرمزگان حاصل تعامل مناسب دولت و مجلس بود.

احمد جباری نماینده غرب هرمزگان در گفتگو با خبرنگار لنگه نیوز گفت: ایجاد دانشکده‌ی غرب هرمزگان حاصل تعامل مناسب دولت و مجلس بود که به جهت تحقق آن پیگیری‌ها و مکاتبات متعددی با مسئولین محترم وزارت بهداشت طی سالیان گذشته انجام شده بود.

جباری با اشاره به اینکه جمعیت کمتر از حد نصاب ۵۰۰ هزار نفری برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی از مهمترین مشکلات و محدودیت‌های این مسیر بود افزود: با وجود این مشکلات و با تعاملات ایجاد شده در اسفند ۱۴۰۰ با دعوت از دکتر فرشیدی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاونین ایشان، کلنگ دانشکده علوم پزشکی بندرلنگه را به زمین زدیم.

نماینده مردم غرب هرمزگان افزود: در ادامه با پیگیری‌های مستمر با اخذ مجوز از شورای گسترش و سایر اقدامات لازم، بنا شد تعدادی دانشجو از مرکز استان به بندرلنگه منتقل بشوند که این موضوع با ما مخالفت ما روبرو شد.

جباری اضافه کرد: به همین منظور مرداد ماه ۱۴۰۱ با دعوت از دکتر باقری فرد به غرب هرمزگان، توافق نامه‌ی ایجاد دانشکده‌ی رسمی علوم پزشکی بندرلنگه را امضاء کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ با پیگیری‌ها و رایزنی‌های گسترده زمینه‌ی ایجاد دانشکده‌ی پرستاری را در بندرلنگه به عنوان تنها دانشکده‌ی دولتی وابسته به پزشکی بعد از بندرعباس را فراهم کرده بودیم، در این دوره خواستار ارتقاء آن به دانشکده علوم پزشکی غرب استان هرمزگان شدیم.

جباری با تأکید بر اینکه جذب دانشجویان باید بطور رسمی و از طریق کنکور سازمان سنجش باشد، اظهار کرد: ما زیر بار جذب غیر رسمی دانشجویان نرفتیم و اصرار داشتیم فرایند جذب دانشجویان از طریق کد انتخاب رشته بطور رسمی و اصولی باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه از خیّرین بزرگوار بندرلنگه و بستک درخواست شده که برای ایجاد ساختمان این دانشکده کمک‌کنند، اضافه کرد: شخصأ به وزیر بهداشت تعهد دادم که شما زمینه‌ی ایجاد دانشکده را در بندرلنگه فراهم کنید تا ما در ساختمان دانشگاه آزاد که در اختیار دانشگاه علوم پرشکی قرار میگیرد، کار را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد که ظرف دو سال آینده ساختمان و خوابگاه دانشکده‌ی علوم پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

نماینده غرب هرمزگان اضافه کرد: پس از استقرار دولت مردمی و حضور مهندس دوستی در استان هرمزگان پیگیری‌ها از سمت دولت نیز برای ایجاد دانشکده پزشکی در بندرلنگه پررنگ‌تر شد که با تعامل مناسب استاندار هرمزگان پیگیری‌ها به نتیجه رسید.

جباری در پایان از وزیر بهداشت، شورای گسترش و بویژه دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، استاندار هرمزگان، رؤسای وقت و فعلی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بابت تمامی همکاری‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص ایجاد دانشکده علوم پزشکی غرب استان هرمزگان صمیمانه تشکر کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=11757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.