به گزارش لنگه نیز به نقل از ندای هرمزگان و طبق گفته منابع محلی روزانه حدود ۴۰۰ کشنده از اسکله بندرلنگه جهت تحویل بار و یا خروج در خیابانهای مرکز شهر تردد میکنند
اسکله، اداره بنادر و دریانوردی و گمرک بندرلنگه در ساحل مرکز شهر قرار گرفته است و تردد کشندههای ترانزیتی به داخل شهر امر اجتناب ناپذیر است
به جز این مورد روزانه صدها کامیون و کشنده محور عسلویه به بندرلنگه نیز به دلیل نبود جادهی کمربندی از میانه شهر بندرلنگه تردد میکنند و همین امر باعث بینظمی شهری، ازدحام و ترافیک شده و بارها باعث گلایه افراد از جمله دکتر اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه شده است.
بندر لنگه در حوزه شهری با مشکلات مختلفی روبروست و بسیاری از مردم در زمینه خدمات شهری از شهرداری راضی نیستند با این حال سازمان بنادر و دریانوردی تشکیلات قدرتمندتر و ثروتمندتری است و منتقدان معتقدند این سازمان بایستی در زمینه حل معضل تردد کشندههای ترانزیتی چاره اندیشی کند
به گفته افراد مطلع راهکار جابجایی این سازمان و انتقال به حاشیه شهر امری طولانی و شاید یک دهه به طول بکشد از این رو این سازمان بهتر است در کوتاه مدت راهکار دیگری پیدا کند و برای جلوگیری از تردد کشندهها در مرکز شهر که تا به حال بانی حوداث مختلفی بودهاند یک مسیر جداگانه در نوار ساحلی احداث نمایند
راهکار دوم هم ایجاد یک مسیر جداگانه با ساخت پل تقاطع غیر همسطح است، به گفته فعالان اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی به لحاظ درآمدی توانایی اجرای چنین طرحهایی را دارد و بایستی در جهت برقراری نظم این شهر ساحلی هر چه سریعتر اقدام نماید.
انتهای پیام/