تاریخ : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 23 September , 2024
2
نماینده غرب هرمزگان:

جیره‌بندی آب مردم سواحل خلیج فارس زیبنده کشورمان نیست/ تعلل از سوی وزارت نیرو در خصوص رفع مشکل بی‌آبی غرب هرمزگان غیرقابل قبول است

  • کد خبر : 11325
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
جیره‌بندی آب مردم سواحل خلیج فارس زیبنده کشورمان نیست/ تعلل از سوی وزارت نیرو در خصوص رفع مشکل بی‌آبی غرب هرمزگان غیرقابل قبول است
نماینده شهرستان‌های بندرلنگه، بستک پارسیان و جزیره کیش در مجلس با بیان اینکه کم آبی در شهرهای ساحلی استان هرمزگان گفت: لحظه‌ای تعلل از سوی وزارت نیرو برای اختصاص بودجه‌های مورد نیاز جهت رفع مشکل بی‌آبی شهرستان‌های غربی استان هرمزگان پذیرفته نیست.

به گزارش لنگه نیوز، احمد جباری با اشاره به بحران بی‌آبی و جیره‌بندی آب در شهرستان‌های غربی استان هرمزگان، گفت: در حالی که سیاست‌های کلی به صراحت بر سکونت میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان در سواحل خلیج فارس و همچنین جزایر در آینده تاکید می‌کند، اما امروز ما در شهرهای ساحلی غرب هرمزگان شاهد کم آبی و بی‌آبی قابل توجه هستیم و این امر نشان دهنده برنامه‌ریزی و عملکرد بسیار ضعیف وزارت نیرو است.

نماینده مردم غرب هرمزگان افزود: زیبنده نیست که امروز در چند وجبی خلیج فارس، مردم ما از مشکلاتی همچون بی‌آبی، کمبود آب و یا جیره‌بندی آب رنج ببرند و این سوال پیش می‌آید که اگر قرار است ما در آینده میلیون‌ها نفر جمعیت را در سواحل جنوبی کشور مستقر کنیم، آیا امروز دولت باید در تامین آب به عنوان حداقلی‌ترین زیرساخت استقرار جمعیت در شهرهایی که در چند وجبی خلیج فارس قرار دارند برای جمعیت به مراتب کمتر، دچارضعف باشد؟

جباری اضافه کرد: امروز صراحتاً از رئیس جمهور که راهبرد و منش عدالت گرایانه دارند درخواست دارم دستور دهند که وزارت نیرو در اسرع وقت نسبت به اختصاص بودجه‌های مورد نیاز برای رفع مشکل بی‌آبی شهرستان‌های غربی استان هرمزگان، اقدامات فوری مورد نیاز را ترتیب دهد.

نماینده شهرستان‌های بندر لنگه، بستک پارسیان و جزیره کیش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زیبنده نیست که امروز پس از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که محوریت آن بسط عدالت و توسعه متوازن توام با عقلانیت بوده است، مهم‌ترین نقطه کشور به لحاظ ژئوپولتیکی شاهد ضعف در زیرساخت‌های حداقلی همچون تامین آب باشیم. این وضعیت معنای توازن و توزیع عادلانه و عاقلانه بودجه و امکانات توسط وزارت خانه‌های ذیربط طی دوره‌های مختلف را نمی‌دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات موجود در تامین آب شهرستان‌های ساحلی غرب هرمزگان که در چند وجبی دریا قرار دارند، به حکایتی تلخ و بلکه طنز تلخی تبدیل شده است و یک لحظه درنگ و معطلی در این خصوص از جانب وزارت نیرو پذیرفتنی و قابل توجیه نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=11325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.