تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
7
مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان اعلام کرد؛

آغاز مطالعه امکان‌سنجی و جانمایی بندر بزرگ غرب استان هرمزگان توسط جوانان متخصص داخلی

  • کد خبر : 11167
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
آغاز مطالعه امکان‌سنجی و جانمایی بندر بزرگ غرب استان هرمزگان توسط جوانان متخصص داخلی
مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان بندرلنگه گفت: مطالعه امکان‌سنجی و جانمایی بندر بزرگ غرب هرمزگان (بندرلنگه) با مساحت افزون بر ۷۰۰ هکتار توسط شرکت‌های دانش بنیان فنی و مهندسی و جوانان متخصص داخلی آغاز شد.

به گزارش لنگه نیوز، سالاری با توجه به افزایش تقاضای حمل دریایی انواع کالا بخصوص کالاهای ترانزیتی و مواد معدنی از بنادر و دریانوردی بندرلنگه وعدم امکان توسعه فضای فیزیکی و پسکرانه بندر، مطالعه امکان‌سنجی و جانمایی بندر بزرگ غرب هرمزگان (بندرلنگه) با مساحت افزون بر ۷۰۰ هکتار توسط شرکت‌های دانش بنیان فنی و مهندسی و جوانان متخصص داخلی آغاز شد.

سالاری اضافه کرد: اراضی در نظر گرفته شده برای بندر بزرگ غرب هرمزگان افزون بر ۷۰۰ هکتار است که با عمق آب طبیعی ۸ متر و قابلیت افزایش عمق تا ۱۱ متر بعنوان موقعیت پیش فرض و اولیه برای مطالعه این بندر مطرح شده است.

وی افزود: مدت انجام مطالعه ۶ ماه تا یکسال است که توسط جوانان متخصص حوزه فنی و مهندسی و طراحی بنادر و در قالب یک شرکت مطرح داخلی با جدیدترین روش‌های علمی طراحی بنادر آغاز شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه غرب استان هرمزگان و گستردگی سواحل آن، همین امر غرب استان هرمزگان را در راستای ایفای نقش ملی و بین‌المللی و توسعه اقتصاد دریابرد بسیار مهم و استراتژیک نموده است و از این رو ساخت بندر جدید در غرب بندرلنگه با جدیت دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=11167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.