تاریخ : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 24 September , 2024
6

بیش از ۲۴ میلیارد تومان از درآمد ۷۹ میلیاردی شهرداری صرف پرداخت معوقات و بدهی ها شده است/ در صورت تامین سوخت کافی ، کارخانه آسفالت بندرلنگه آمادگی دارد کلیه مرمت آسفالت سطح شهر را پوشش دهد

  • کد خبر : 10588
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
بیش از ۲۴ میلیارد تومان از درآمد ۷۹ میلیاردی شهرداری صرف پرداخت معوقات و بدهی ها شده است/ در صورت تامین سوخت کافی ، کارخانه آسفالت بندرلنگه آمادگی دارد کلیه مرمت آسفالت سطح شهر را پوشش دهد
ابراهیم فرهمندنیا گفت: درآمد شهرداری بندرلنگه در ۱۵ ماه گذشته ۷۹ میلیارد تومان بوده است که بیش از ۲۴ میلیارد آن صرف پرداخت مطالبات طلبکاران و معوقات شهرداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری لنگه نیوز، روز گذشته شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر بندرلنگه با برگزاری نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ابراهیم فرهمندنیا در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن ارائه عملکرد ۱۵ ماهه شهرداری بندرلنگه در گفت : مجموع درآمدهای شهرداری بندرلنگه در ۱۵ ماهه گذشته ۷۹۰ میلیارد ریال بوده است که ۱۸۲ میلیارد ریال به پرداخت مطالبات طلبکاران و بیش از ۵۰ میلیارد ریال آن صرف سایر بدهی ها و همچنین پرداخت معوقات گردیده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث بلوار سردار سـلـیمانی افزود: عملیات اجرایی فاز نخست این پروژه به متراژ ۱۱۵۰ متر آغاز و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ، وی افزود عملیات زیرسازی با هزینه ای بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال در حال انجام است و فازهای بعدی این پروژه نیز در دستورکار قرار دارد. وی هنچنین افزود : در این مدت ۲۹ هزار مترمربع آسفالت ، زیرسازی و جدول گذاری در محله حسین آباد جنوبی انجام گرفته است.

شهردار بندرلنگه افزود: در این مدت نزدیک به ۴۶۶ میلیارد ریال حقوق پرسنل شهرداری پرداخت شده است که خوشبختانه در این زمینه هیچگونه معوقه ای نداشته ایم .

شهردار بندرلنگه با اشاره به افزایش بافت فرسوده محلات بندرلنگه از ۶۰ هکتار به ۴۲۸هکتار گفت: با تلاش همکاران ما با تصویب این طرح در مرکز استان اعتبارات خوبی را برای ساماندهی بافت های فرسوده جذب خواهد شد. وی اضافه کرد: ساکنین محلات بافت فرسوده میتوانند از امتیازات دیگری منجمله تخفیف ۵۰ درصدی پروانه های ساختمانی و.. بهره مند گردند.

فرهمندنیا با اعلام تصویب طرح جامع شهری بندرلنگه طی سه ماه آینده گفت: بعد از تصویب طرح جامع شهری مقدمات طرح تفضیلی نیز دیده خواهد شد که سعی شده است در طراحی طرح تفضیلی نفع مردم در اولویت قرار بگیرد.

شهردار بندرلنگه در پاسخ با اشاره به گلایه مردم در خصوص انباشت زباله در سطح محلات و شهر ضمن عذر خواهی از تعلل در این خصوص گفت: از ابتدای امسال حدود ۱۳۰سطل زباله ۷۷۰لیتری ثابت خریداری شده که متاسفانه حدود ۲۰ سطل آن تا کنون به سرقت رفته و از طرفی نیز برخی شهروندان با شهرداری و پاکبانان همکاری نمی‌کنند و زباله ها و نخاله های ساختمانی خود را در محلی غیر از سطل‎های تعبیه شده و یا کنار آنها می ریزند که بیشتر وقت ماموران نظافت صرف جمع آوری زباله ها ونخاله هایی میشود که توسط شهروندان در سطح محلات ریخته می شود.

وی افزود : عامل اتفاقات اخیر خرابی ناوگان موتوری ما بود که این مشکل نیز برطرف گردیده است.

فرهمندنیا ضمن اعلام این موضوع که کارخانه آسفالت شهرداری بندرلنگه با مشکل عمده سوخت مواجه است: با تعمیر و بازسازی کارخانه آسفالت شهرداری بندرلنگه تا کنون ۴۰ هزار متر مربع از معابر شهر آسفالت شده است ولی کمبود سوخت و تامین آن برای کارخانه ما را دچار مشکلات زیادی کرده است چرا که سهمیه تخصیصی سوخت کفاف کار ما را نمیدهد. شهردار بندرلنگه افزود: در صورت تامین سوخت کافی ، کارخانه آسفالت آمادگی دارد ۶ روز هفته روشن و کلیه مرمت آسفالت سطح شهر را انجام دهد ، امیدواریم با همکاری مسئولان شهرستان این مشکل هرچه سریعتر مرتفع شود.

وی به کمبود نیروی متخصص در حوزه های مختلف در شهرداری بندرلنگه اشاره کرد و گفت: ۱۲ نفر از نیروهای شهرداری بندرلنگه در سنوات گذشته در دستگاههای مختلف مامور شده اند که نامه نگاری ها انجام پذیرفته و بزودی این نیروها را به شهرداری بندرلنگه باز خواهند گشت.

شهردار بندرلنگه در پایان به تکمیل پروژه زمین های ورزش های ساحلی هندبال، والیبال و فوتبال اشاره کرد و گفت: همه این زمین های ورزشی تقریبا ۷۰ درصد پیشرفت داشته اند که با تکمیل آن و‌رایزنی‌هایی که با رئیس هیات والیبال ساحلی هرمزگان داشته ایم در صورت فراهم بودن شرایط آمادگی میزبانی مسابقات بازیهای ساحلی کشور را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.lengehnews.ir/?p=10588

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.