تاریخ : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
25
فرمانده پایگاه دریابانی بندرلنگه/

شیلات متولی اصلی صید غیر مجاز است/ در حال حاضر وجود تورهای محاصره ای در دریا ممنوع است

  • کد خبر : 6778
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
شیلات متولی اصلی صید غیر مجاز است/ در حال حاضر وجود تورهای محاصره ای در دریا ممنوع است

فرمانده پایگاه دریابانی بندرلنگه و حوزه غرب هرمزگان با اشاره به صید های غیر مجاز و تور های محاصره ای تصریح کرد: بیشترین معضل ما در حوزه دریا صید ترال و تورهای محاصره ای که از طریق لنج های صیادی غیر مجاز  در دریا حضور دارند است به نحوه ی که مشکلات عمده ای را برای صیادان در نوار مرزی ایجاده کرده اند و محیط زیست در نوار ساحلی را به خطر انداخته اند و منجر به خطر افتادن اقتصاد ساحل شده است.

به گزارش لنگه نیوز، سرهنگ امین خسروی فرمانده پایگاه دریابانی بندرلنگه و حوزه غرب استان هرمزگان در نشست خبری که باحضور اصحاب رسانه به مناسبت هفته ناجا برگزار گردید اظهار کرد: دریابانی که زیر مجموعه نیروی انتظامی قرار دارد وظیفه دفاع از حقوق مرزنشینان و نوار ساحلی را برعهده دارد لذا در تلاش هستیم که مشکلاتی از قبیل قاچاق و صید های غیرمجاز که پویایی اقتصاد ساحل را به خطر میندازد را برطرف سازیم.

▫️فرمانده پایگاه دریابانی بندرلنگه و حوزه غرب هرمزگان با اشاره به صید های غیر مجاز و تور های محاصره ای تصریح کرد: بیشترین معضل ما در حوزه دریا صید ترال و تورهای محاصره ای که از طریق لنج های صیادی غیر مجاز  در دریا حضور دارند است به نحوه ی که مشکلات عمده ای را برای صیادان در نوار مرزی ایجاده کرده اند و محیط زیست در نوار ساحلی را به خطر انداخته اند و منجر به خطر افتادن اقتصاد ساحل شده است.

▫️خسروی با تاکید بر ممنوع بودن تورهای محاصره ای در دریا بیان کرد: با وجود اینکه تورهای محاصره ای از قدیم در نوار ساحلی وجود داشته اما در حال حاضر وجود تورهای محاصره ای در دریا  طبق نظر کارشناسان شیلات و صید از طریق آنها ممنوع است و در صورت مشاهده ، با آن مبارزه خواهیم کرد زیرا آسیب های جبران ناپذیری را به محیط زبست  وارد میسازد.

▫️وی با بیان اینکه شیلات متولی اصلی صید غیر مجاز است یاد اور شد: شیلات متولی اصلی صید غیر مجاز است و ما تنها میتوانیم به آنها کمک دهیم و در این زمینه از هیچ گونه تلاشی فرو گذار نمیکنیم. لذا در نوار مرزی و ساحل با معضل دیگری از جمله قاچاق از قبیل قاچاق سوخت و کالا دست و پنجه نرم میکنیم.

▫️خسروی با اشاره به ورود کمیسیون مبارزه با قاچاق در این عرصه و انجام وظیفه ی محوله خود اظهار کرد: کمیسیون مبارزه با قاچاق وظیفه دارد که ورود تاثیر گذار در این عرصه داشته باشد به نحوی که دستگاه های مربوطه نسبت به این موضوع باید پاسخگو باشند بنابراین همبستگی بین دستگاه ها لازمه حل مشکل و معضل در این رابطه است.

▫️وی در پایان با بیان اینکه قاچاق ریشه در مشکل اقتصادی دارد خاطر نشان کرد: پیشنهاد هایی قابل توجه ای در خصوص رفع معضل قاچاق و ایجاد اشتغال زایی در حوزه دریا از طریق دریابانی در جهت رفع دغدغه ساحل نشینان ارائه شده است که ان شالله  با برنامه ریزی و راهکار مناسب بتوانیم این مشکلات را برطرف سازیم

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=6778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.