تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
28
امام جمعه شهرستان بندرلنگه:

ای کاش گران شدن بنزین به یک مرتبه صورت نمی گرفت که باعث سود جویی عده ای شود و مردم دچار شُوک‌شوند./دولت و مسئولان باید مراقبت و نظارت کنند که بار دیگر این لجام گسیختگی در گرانی و کم فروشی در جامعه ایجاد نشود.

  • کد خبر : 4475
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
ای کاش گران شدن بنزین به یک مرتبه صورت نمی گرفت که باعث سود جویی عده ای شود و مردم دچار شُوک‌شوند./دولت و مسئولان باید مراقبت و نظارت کنند که بار دیگر این لجام گسیختگی در گرانی و کم فروشی در جامعه ایجاد نشود.

به گزارش لنگه نیوز،حضرت آیت الله رکنی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام و امام صادق “علیهما السلام” فرمودند: خداوند متعال در قرآن کریم بیش از صد آیه در وصف پیامبر اکرم نازل کرده اند که این نشان از عظمت وجود نازنین […]

به گزارش لنگه نیوز،حضرت آیت الله رکنی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام و امام صادق “علیهما السلام” فرمودند: خداوند متعال در قرآن کریم بیش از صد آیه در وصف پیامبر اکرم نازل کرده اند که این نشان از عظمت وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه فرمودند: یکی از عواملی که باعث پیشرفت جامعه می شود داشتن بصیرت است جامعه ای که بصیرت داشته باشد در جنگ چه پیروز باشد و چه شکست بخورد پیروزی از آنان است.

حضرت آیت الله رکنی فرمودند: آنچه که در دین ما به آن اهمیت بسیاری داده شده است عمل صالح است، امروز یکی از مشکلات جامعه ما این است که هر کسی به وظیفه شرعی خود عمل نمی کند، پدر و مادر وظیفه خود را درست انجام نمی‌دهد و نه فرزند و نه جامعه.

آیت الله رکنی امام جمعه بندرلنگه با اشاره به سالروز درگذشت علامه سید محمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرمودند: علامه طباطبایی مردی بود که تمام عمر خود را خرج قرآن کرد و تفسیری حدود ۲۲ جلدی را نوشت که بعد از این تفسیرنه در بین سنی و نه در بین شیعه چنان تفسیری نوشته نشده است، یاد این مرد بزرگ را گرامی می‌داریم.

حضرت آیت الله رکنی با اشاره به حملات رژیم اشغالگر اسرائیل به مردم فلسطین و شهید کردن یکی از سران مقاومت فرمودند:حمله به فلسطین یک حمله تروریست دولتی است و جالب این است که آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانش که دم از مبارزه با تروریست می‌زنند خودشان تروریست هستند ویا حامی تروریست.

ایشان افزودند: تروریست تر از اسرائیل در منطقه وجود ندارد چه از لحاظ کشتار ها و ترور هایی که اسرائیل انجام داده است در منطقه، هیچ گروهی انجام نداده و تا الان حدود ۳۰ نفر از غیر نظامیان مردم فلسطین به شهادت رسیده‌اند که ما این حملات را محکوم می‌کنیم و جهان اسلام و جهان آزادی هم باید این حملات را محکوم کنند.

معظم له ادامه دادند؛ متاسفانه بعضی از کشورهای مرتجع منطقه نه تنها این حرکت ناشایست اسرائیل را محکوم نکرده اند بلکه با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند برای ملاقات با سران اسرائیل غاصب و با این کارشان آرمان‌های فلسطین را از بین می‌برند و حقوق مردم فلسطین را ضایع می کنند امروز تنها حامی مردم فلسطین است ملت مسلمان ایران است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به خبر گران شدن بنزین فرمودند: اصل این کار قانونی در مجلس تصویب شد و دولت آن را اجرا کرده است شاید بر اثر تورم چنین کاری لازم بود، اما ای کاش این کار ناگهانی نمی شد و در طول ۴ یا۵ سال بر حسب تورم بالا می رفت تا یک دفعه جامعه دچار شوک نمی شد و بهانه به دست گران فروش ها نمی داد.

ایشان افزودند دولت و مسئولان باید مراقبت و نظارت کنند که بار دیگر این لجام گسیختگی در گرانی و کم فروشی در جامعه ایجاد نشود .
مردم ما تابع قانون هستند و مواظب شایعات پیامک‌ها و تحریکات باشند. دشمن در صدد این است که این موارد را بهانه قرار دهد بگوید مردم تحمل ندارند گرچه این چنین کارها یکسری مشکلات را به وجود می آورد اما مردم ما قانونی هستند و نباید بهانه‌ای به دست دشمن بدهند

حضرت آیت الله رکنی دام عزه روز کتاب و کتابداری را گرامی داشتند و فرمودند: امید است که جوانان و نوجوانان ما اهل کتابخوانی باشند و برای کتاب ارزش قائل باشند ولی متاسفانه با فضای مجازی دیگر کسی سراغ کتاب نمی رود.
کتاب و کتابخوانی یک ارزش برای انسان است کتاب انسان را اگاه می کند ،امیدواریم کتاب و کتابخوانی در جامعه بیشتر شود

ایشان در پایان از زحمات ستاد بزرگداشت هفته وحدت بویڙه مسئول ستادحجت الاسلام فولادی و تمامی مردم که در مراسمات هفته وحدت شرکت نمودند تقدیر و تشکر کردند

 

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=4475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.