تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
3

تصویب مطالعات مکانیابی و امکان‌سنجی بندر جدید لنگه در کمیته راهبردی طرح‌های سازمان بنادر

  • کد خبر : 13550
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
تصویب مطالعات مکانیابی و امکان‌سنجی بندر جدید لنگه در کمیته راهبردی طرح‌های سازمان بنادر
مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان گفت: مطالعات مکانیابی و امکان‌سنجی بندر جدید لنگه با دستور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در تیرماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.

به گزارش لنگه نیوز، مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان گفت: مطالعات مکانیابی و امکان‌سنجی بندر جدید لنگه با دستور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در تیرماه سال ۱۴۰۲ با هدف تحقق سیاست‌های کلان دریامحور، کاهش آلودگی و ترافیک ناشی از فعالیت‌های بندر در درون شهر آغاز و در تاریخ ۲۱ مهرماه سال ۱۴۰۳ با تصویب نهایی در کمیته طرح جامع بنادر کشور پایان و زمینه ساز آغاز فرآیندهای اجرایی احداث بندر جدید لنگه گردید.

سالاری افزود: بر اساس نتایج مطالعات، بندر جدید لنگه در ۳۳ کیلومتری غرب بندر فعلی لنگه در مساحتی به وسعت یک هزار و ۵۰۰ هکتار و آبخور ۱۲.۵ متر با قابلیت پذیرش کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری ۵۰ هزار تن در ۳ فاز توسعه‌ای احداث خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با طراحی‌های اسکله‌های متعدد برای پهلوگیری انواع کشتی‌های جنرال کارگو، رورو، فله بر و کانتینری بندر جدید لنگه یک بندر چندمنظوره خواهد بود که قابلیت پذیرش هم زمان بیش از ۲۰ فروند کشتی در اندازه‌های مختلف را خواهد داشت.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان تصریح کرد: با برخورداری از اراضی وسیع پسکرانه و ساخت انبارهای متعدد بندر جدید لنگه می‌تواند پاسخگوی تقاضای مختلف حمل دریایی در رویه‌های ترانزیت، صادرات، واردات، کابوتاژ و… با انواع بسته‌بندی و شیوه حمل باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=13550

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.