تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
5

طرح مکمل یاری ویژه دانش آموزان دوره متوسطه در بندرلنگه آغاز شد

  • کد خبر : 13442
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
طرح مکمل یاری ویژه دانش آموزان دوره متوسطه در بندرلنگه آغاز شد
رئیس دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان از اجرای برنامه مکمل یاری با آهن و ویتامین D در تمامی مدارس دخترانه و پسرانه متوسطه اول و دوم، در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش لنگه نیوز، دکتر سالمی گفت: میزان کافی ویتامین D در گردش خون برای حفظ سلامت استخوان‌ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی، عضلات و دیگر موارد مربوط به سلامت بدن در تمام سنین ضروری است و کمبود آن می‌تواند منجر به برخی بیماری‌ها گردد.

وی اظهار کرد شیوع کم خونی فقر آهن در دختران، بالاترین میزان شیوع کمبود آهن در بین گروه‌های سنی مختلف را شامل می‌شود و کمبود آهن در این دوران، کاهش توان ذهنی و قدرت یادگیری، افت تحصیلی و خستگی زودرس، ضعف و بی‌حالی و…را به همراه دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان در ادامه گفت در راستای ارتقای سطح سلامت نوجوانان و نقش مکمل یاری با آهن و ویتامین D در دستیابی به این مهم، برنامه مکمل یاری با آهن و ویتامین D در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به همت واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان بندرلنگه و اداره آموزش و پرورش این شهرستان همزمان با شروع سال تحصیلی آغاز گردیده و در تمامی مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.lengehnews.ir/?p=13442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.